Tonya (30. Yıl)

Tam 30 yıl.

30 yıl önce tam da bu günlerde Karadeniz’in dağlarında, Trabzon’un Tonya ilçesinin 700 nüfuslu Hoşarlı köyünde mecburi hizmete başlamıştım. 4 Aralık 1991’de Ankara’dan yola çıkmış, 5 Aralık’ta göreve başlamış, 8 Aralık’ta da mecburi hizmetteki ilk hastama bakmıştım.

Geçen bu sürede birkaç yüz bin kişiye dokunmuşum iyi ya da kötü. Bir kişinin bile hayatı kurtulduysa, ne mutlu! Ne yazık ki, bu otuz yılda doktorlara verilen değer, önem, ilgi, saygı, kısaca neredeyse her şey dramatik bir biçimde giderek azaldı ve azalmaya da devam ediyor.

Ama güzel yaşandı.

Her zaman gelenler olduğu gibi gidenler de oldu, hiç geri dönemeyecekler de…

Her gün yeni bir şey öğrendim ve öğreniyorum. Hastalardan, öğrencilerden, arkadaşlarımdan… Yaşadıklarımdan ya da yaşayamadıklarımdan!

Bu yazı Gezi Yazıları içinde yayınlandı ve , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

2 Responses to Tonya (30. Yıl)

  1. Mustafa maytacer dedi ki:

    Tebrikler…Esnaf çay ocağında çaylanmak ayrı bir keyiftir🙂

    Liked by 1 kişi

  2. Gonca dedi ki:

    Tonya benim memleketim biliyorsunuz, her yıl özlemle yaylalara koşuyoruz biz. Bambaşka bir doğa, kültür…

    Liked by 1 kişi

Yorum bırakın