Ankara

Ankara Kalesi

Geçen haftasonu Ankara Kalesine ve çevresine gittim. Yanımda fotoğraf makinem, orijinal kareler çeker, bunları blogumda paylaşırım diye düşünmüştüm. Yıllardır defalarca gittiğim bu yerlerde belki olumlu değişiklikler de olmuştur ümidiyle dolaştım bir öğleden sonrası. Ama bir kare bile fotoğraf çekmedim, çekmek istemedim.

çamur01

Çünkü çekseydim eğer; kale kapısından girince beni karşılayan ve sadece ayakkabılarıma değil, paçalarıma kadar bulaşan balçık çamurun fotoğrafı olacaktı bu!

çamur02

Çekseydim eğer; dükkanların önünde oturanlarla beraber, kendi dükkanlarının önlerine attıkları sigara izmaritlerinin fotoğrafı olacaktı bu!

çamur03

Çekseydim eğer; Samanpazarında, Çıkrıkçılar Yokuşunda ya da halde peşimden gelen ve ellerindeki mendilleri satmaya çalışan, hatta direk olarak para isteyen çocukların fotoğrafı olacaktı bu!

çamur05

Çekseydim eğer; Anadolu Medeniyetleri Müzesi’nin önünden kale kapısına doğru çıkan yokuştaki yerinden yeniden sökülen taşları kamyona yükleyen kepçenin fotoğrafı olacaktı bu!

çamur06

Çekseydim eğer; Kalenin tepesine çıkmaya çalışırken mutluluğun resmi (fotoğrafı) değil ama, üre kokusunun resmi (fotoğrafı) olacaktı bu Abidin!

Bu yazıyı da en kısa zamanda yenisiyle değiştirme umuduyla, Belki başka sefere!..

Bu yazı Gezi Yazıları içinde yayınlandı ve , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

4 Responses to Ankara

  1. Leyla dedi ki:

    Çok karamsarsın?…

    • ozermurat dedi ki:

      Ankara’nın da içinde bir “kara” var aslında. umarım en kısa zamanda tekrar gider ve bu yazıyı daha olumlu yenisiyle değiştiririm!

  2. Çiğdem dedi ki:

    Sana katılıyorum
    .Geçtiğimiz Şeker Bayramında güzel ve değişik bir zaman geçirsinler diye anneannemi ve Kıbrıs’tan misafir gelen misafirimizi( bu arada anneannem 86, misafirimiz 82 yaşında) biz de Kaleye götürdük. Ancak çok pişman olduk. Zaten bastonlarına dayanarak güçlükle yürüyebilen bu iki yaşlı insanın harcadığı efora değecek bir şey gösteremedik.
    Oraya gruplar halinde otobüslerle gelen turistler için de üzüldüm. Sanırım ülkelerine dönerken,onlar da ürenin geniz yakan kokusunu yanlarında götürecekler; tıpkı senin gibi , bizim gibi..

  3. sarpworks dedi ki:

    Ankaraya guzel bir sembolik gokdelen lazim.

Bir Cevap Yazın

