Yalta (Kırım)

Kırım (Yalta)

Resim

Gündemde olunca, Kırım’ı ve özellikle Yalta’yı da anlatmak gerekir diye düşündüm.

Geçen yaz sıcak bir Ağustos akşamüstü Doğu Ukrayna Havayolları ile (Donbass air) Simferopol’e (Akmescit) uçtum. Amacım, daha çok Marmaris’e benzettiğim, Rusların tatil için akın akın koştuğu, Karadeniz’in karşı kıyısındaki Yalta’da birkaç gün dinlenmekti.

Simferopol’ün küçük bir kasaba terminalini andıran havaalanında 100 dolar bozdurdum. Bu arada o 100 dolar karşılığı aldığım hrivnalardan başka para bozdurmaya da gerek kalmadı geri kalan günlerde! (Artık hrivnalar yerini rubleye bırakmış diye bir söylenti de var!)

Resim

Havaalanından şehir merkezine tramvay, midibüs, taksi ile gidilebiliyor. Ben şehri daha iyi yaşamak için hemen kalkmak üzere olan midibüse bindim. 20 dakika sonra Simferopol’deydik. Geniş caddeleri, Sovyet döneminden kalma büyük taş binaları, yolların kenarındaki büyük ve bol yapraklı ağaçlarıyla güzel bir şehir Simferopol. Şimdi o caddelerinde ve sokaklarında askerler varmış ama olsun.

ResimResim

Resim

Simferopol’den deniz kıyısındaki Yalta arasındaki mesafe yaklaşık 80 kilometre ve dünyanın en uzun troleybüs hattı da bu iki şehir arasında. Ancak troleybüs yolculuğu iki saat sürüyormuş. Geceye kalırız düşüncesiyle troleybüs yolculuğunu başka bir güne bırakıp, Türkiye’de üretilmiş midibüslerden birisiyle Yalta’ya gittim. Yalta otogarında otobüsten inince otel, pansiyon ya da ev arayıp aramadığınızı soran insanlar yaklaşıyor yanınıza. Ama ben Intourist Hotel Yalta’da yer ayırttığım için çok ilgilenmedim onlarla.

Resim

Hotel Yalta, merkeze birkaç kilometre uzaklıkta, denizi yüksekten gören, Yalta’nın Masandra denen bir mahallesindeydi. Bizim bildiğimiz dolmuşlarla beş dakikadan biraz fazla bir sürede otele ulaştım. Denizi gören odama yerleştiğimde, güneş denizin ardında batmıştı.

Çevreyi biraz dolaştıktan sonra otelin önündeki korulukta bulunan restoranlardan birisinin bahçesinde gece geç saatlere kadar keyfini çıkararak yemeğimi yedim ve dinlendim.

Resim

Sabah kahvaltıdan sonra otelin plajına gitmeye karar verdim. Otelin bahçesindeki tek katlı bir binaya giriliyor, içerideki asansörle 4 kat aşağıya iniliyor ve asansörden çıkınca da 100 metrelik bir tünelle plaja ulaşılıyor.

Resim

Hava çok sıcak ve deniz güzeldi. Plaj da hem kalabalık hem de keyifliydi.

Resim

Öğleden sonra otelin önünden taksiyle yaklaşık 10 kilometre uzaklıktaki Çar Nikola’nın yaşadığı Livadya Sarayı’nı gezip geri döndüm. Bu saray, 1945’de Stalin, Churchill ve Roosevelt’in buluştuğu Yalta Konferansı’nın gerçekleştiği tarihi yapı olmasından dolayı özel bir öneme sahip.

Resim

Hava çok rutubetli ve sıcak olduğundan gündüz sıcak saatlerde yürüyerek dolaşmak çok sıkıntılı oluyor. Bu nedenle deniz ya da havuzda serinlemek dışında insan başka bir şey yapmak istemiyor gündüzleri.

ResimResimResimResimResim

Akşamüstü yemek için Merkeze indiğimde ise, havanın rutubeti ve sıcaklık azalmış olduğundan çok keyifli yürüyüşler yaptım.

ResimResimResim

Resim

Yalta’yı tepeden görmek için, teleferikle Darsan tepesine çıkıp güneşi bir kadeh şarap eşliğinde batırdım.

Resim      ResimResim    ResimResim   Resim

Akşam Yalta sokaklarındaki değişik eğlenceleri izleyerek geceyi sonlandırdım.

ResimResim

Müzeye dönüştürülen Anton Çehov’un evini de gezmeyi unutmadım.

Resim

Bu yazı Gezi Yazıları içinde yayınlandı ve , , , , , , , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

15 Responses to Yalta (Kırım)

  1. seval zer dedi ki:

    Yine yle gzel yazmsnz ki Yalta seyahatinizi, tamamen oradaymm hissine kapldm ve sanki sizinle birlikte oralar gezdim. tekrar teekkr ederim. Sevgiler.

  2. ozermurat dedi ki:

    Güzel yorumunuz için teşekkürler Seval Hanım…

  3. Anonim dedi ki:

    murat bey
    yine gitmediğim bir yeri sizin sayenizde gezmiş oldum . çok teşekkürler

  4. Anonim dedi ki:

    Murat’cım hepberaber gidelim dedik ..olmadı…ama sayende gitmiş gibi oldum..eline sağlık 🙂

  5. Anonim dedi ki:

    ben yine kıskandım 🙂

  6. erdemaldanmaz dedi ki:

    Yazılarını okurken ve çektiğin güzel fotoğraflara bakarken çok keyif alıyor insan, sanki oradaymışçasına hissettiriyor. Güzel anılarını paylaştığın için teşekkür ederim abi. Selamlar.

    • ozermurat dedi ki:

      Teşekkürler Erdem, Aslında biraz aceleye geldi. Gündemi kaçırmamak için yazayım dedim ama daha iyi sözcükler seçip daha iyi cümleler kurabilmek isterdim…
      görüşmek üzere…

  7. Anonim dedi ki:

    Hocam harika olmuş yazılarda , resimlerde

  8. nuh dedi ki:

    tebrikler güzel bir anlatım

  9. Anonim dedi ki:

    Murat Bey, 2004 yılında ben de gitmiştim oraya ancak sizin kadar detaylı olmadı gezim. İş gereği gittiğimiz için ev sahiplerimiz pek yalnız bırakamadılar bizi. Onların programına uyduk yani. Sizin getirmiş olduğunuz anlatım ve yorumlarınız anılarımızı canlandırdı. Teşekkür ederim.

Bir Cevap Yazın

