Kapadokya (Cappadocia)

kapadokya14kapadokya05Haziran ayının son haftası Ankara’dan yola çıkarak defalarca gördüğümüz kapadokya bölgesini bu kez de kızımızla beraber dolaştık.

kapadokya01

Kırıkkale Kayseri yolundan giderek Kırşehir’den geçerek önce Hacıbektaş’a uğradık. Hacı Bektaş Veli Türbesi girişinden yeni Müzekart’larımızı alarak dolaşmaya başladık.

kapadokya03

kapadokya12

kapadokya15

Sırasıyla Avanos, Zelve, Göreme, Uçhisar güzergahını takip ettik.

kapadokya02

Avanos’ta çömlek atölyelerini gezdik, kendimize göre mükemmel çömlekler yaptık.

Kızılırmak üzerindeki asma köprüden yürüyerek geçtik.

kapadokya03

kapadokya13

Zelve vadisindeki açık hava müzesini, vadideki mağaraları, kiliseleri gezdik ayaklarımız ağrıyana kadar.

Göreme Tarihi Milli Parkında dolaştık.

kapadokya06

Uçhisar kalesine tırmandık.

Ardından Kaymaklı mı yoksa Derinkuyu mu tartışmasını yapıp, daha uzak olsa da daha büyük olan Derinkuyu yeraltı şehrini gezmeye karar verdik.

kapadokya07

Dönüş yolunda Aksaray’da Cengiz ve ailesinin evine ulaştığımızda hava kararmaya başlamıştı.

kapadokya11

kapadokya10

Ertesi gün Ankara dönüşünde yine her zaman olduğu gibi Tuz gölü kıyısında durup gölde yürüyebildiğimiz kadar yürümeyi de unutmadık.

Notlar:

1- Müzekart: Her zaman her yerde gerekli. Mutlaka kullanırsınız, kullanmalısınız, bir yıl da geçerlilik süresi var.

2- Mevsim: Biz haziran’ın sonunda gittik bu sefer, hava iyice ısınmıştı, açık hava müzelerinde ve vadilerde gezerken güneş biraz zorladı. Mayıs belki daha uygun uzun süre dolaşabilmek için. Şapka ve su en iyi ikili!

3- Tuz Gölü: Bizim gibi gölün içinde yürümeyi düşünüyorsanız, şort giymekte yarar var ayrıca ayağınız için terlik ya da sandaleti unutmayın. Gölde su yazın daha da kuruyor ve tuzlar iyice ortaya çıkıyor, yüzlerce metre gölün içine doğru gittiğiniz halde suyun seviyesi 4-5 santimetreyi aşmıyor. Ama çıplak ayakla girecek olursanız, tuzun pütürlü yüzeyleri ayağınızı altını acıtmaya başlıyor.

kapadokya09

4- Balon turu: Yapılacaklar listesindeki 100 maddeden birisi. (Bir diğeri de Göreme vadisinde güneşin batışını izlemek).

5- Ihlara Vadisi: Oralara kadar gitmişken uğramak gerek.

Bu yazı Gezi Yazıları içinde yayınlandı ve , , , , , , , , , , , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

3 Responses to Kapadokya (Cappadocia)

1. sguz21 dedi ki:

Reblogged this on sguz21/TÜRKİYE/İstanbul.

2. Anonim dedi ki:

Merhaba dostum..ıhlara vadisini de tavsiye ederim,güzel fotoğrafların olur eminim..görüşmek üzere…

3. sarpworks dedi ki:

ne kadar ucmayi sevmesemde, balon turu icin gitmeyi dusunuyorum