Barselona

Barcelona

barcelona23
Barselona, hepimizin görmek istediği bir yerdi. Planlamaya gezi tarihinden iki ay önce başladık. Alitalia’dan Roma aktarmalı Barselona uçak biletlerimizi aldıktan sonra 3 aile, toplam 9 kişi için otel ayarlamaya başladık. NH Hotels grubunun NH Master otelinde kalmaya karar verdik ve yerimizi ayırttık. Haritadan anladığımız kadarıyla Katalonya meydanına (merkez sayılır) yürünebilecek mesafedeydi. Daha sonra gezi planımızı yaptık. Üç gece kalacaktık ve ancak Barselona’nın merkezindeki gezilecek yerleri gezmeye yeterliydi bu zaman. Zaten yanımızda çocuklar da olduğundan çok yorucu olmayan bir plan yaptık kafamızda.

barcelona19
1.Gün
Uçağımız sabah erken bir saatteydi. Zamanında kalkarak güneşli bir günde Roma Fiumiccino (Leonardo da Vinci) havalimanına geldik. Kısa bir aktarmadan sonra Akdeniz üzerinde geçen bir uçuşla öğlene doğru Barselona’ya indik. Alitalia, Barselona Havalimanı El Prat’ın yeni yapılan T1 terminaline iniyordu. Buradan havalimanı terminalleri arasında çalışan shuttle ile T2’ye gittik ve oradan da tüp geçitle tren istasyonuna geçtik (Renfe). Bilet makinelerinden 10’ar binişlik biletlerimizi aldıktan sonra 30 dakikada bir hareket eden treni beklemeye başladık. 5 durak sonra ana istasyon olan Sants Estacio’da inerek metro hattına geçtik ve L5 ile iki durak sonra Hospital Clinic durağında indik. Metro istasyonundan çıkarak birkaç yüz metre uzaklıktaki otelimize (NH Master) yürüdük. Tahminlerimizden daha iyi bir otelle karşılaştık. Odalarımıza yerleşip biraz dinlendikten sonra da hemen şehri keşfetmeye başladık.

Barselona’nın en bilinen yeri olan La Rampla caddesine doğru yürümeye başladık. Arada bir yerde artık çocuklarla beraber biz de acıkmış olduğumuz için gözümüze kestirdiğimiz El Sol isimli restorana girdik. Burası da doğru bir seçenekmiş.

barcelona43

Karnımız doyduktan sonra yürüyerek La Rampla’ya ulaştık. Burası İstiklal caddesine benzeyen, aynı orası gibi kalabalık, ama daha geniş, üzerinde kafelerin ve satıcıların, canlı mankenlerin olduğu, oldukça uzun bir cadde. Barselona’dan  İnsan Manzaraları için linke tıklayabilirsiniz.

barcelona41

Daha önceden adını ve ününü çok duyduğumuz meyve ve balık pazarı da (Mercato De La Boqueria) bu cadde üzerinde.

barcelona08

Çoğunlukla uzak doğulu satıcıların çalıştığı bu pazarda adını duyduğumuz ve duymadığımız çeşit çeşit meyveleri hem kilo ile hem de doğrayarak yemeye hazır biçimde satıyorlar.

barcelona02

Orijinal tropikal meyvelerin tadına bakıp günlük vitaminimizi de aldıktan sonra, Kristof Kolomb’un heykelinin bulunduğu deniz kıyısına kadar cadde üzerinde oyalandık.

barcelona01
Akşamüstü yorgunluğumuzu yine La Rampla üzerindeki sokak kafelerinden birinde kahve ve bira içerek, buradaki kafelerin ünlü kokteyllerini tadarak çıkardık.

barcelona05

barcelona06         barcelona07

barcelona09

Ardından La Rampla civarındaki Santa Maria Del Pi kilisesinde, Placa Reial’de ve dar sokaklarda akşam olana kadar dolaştık. Akşam da otelimizde şarap ve peynir keyfi yaparak ilk günümüzü sonlandırdık.

2.Gün (Gaudi’nin Barselona’sı)

barcelona16
İkinci gün kahvaltıdan sonra ilk hedefimiz, Gaudi’nin muhteşem eseri La Sagrata Familia kilisesiydi. Yaklaşık 100 yıl önce Gaudi’nin yapımına başladığı bu sanat eserinde inşaat hala devam ediyordu.

barcelona18       barcelona13

barcelona15          barcelona14

Yoğun kalabalık başlamadan önce La Sagrata Familia’yı gezdik. İçindeki hediyelik eşya dükkanından ve sokaktaki satıcılardan alışverişimiz yaptıktan sonra Gaudi’nin eserlerinin yoğun olduğu Park Güell’e gitmeye karar verdik.

barcelona20

Metro ile (L5 ve L3) Vallerca durağında inerek yürüyen merdivenle Park Güell’in en yüksek tepesine çıktık.

barcelona24

barcelona25

Burada barselona’yı panıoramik olarak seyrettikten sonra bu parkta bulunan dünyanın en uzun bankını gördük.

barcelona26

barcelona28

Parkta Gaudi’nin izlerine hayran kala kala dolaştık yorulana kadar. Çıkışta Park Güell’in ana kapısından aşağıya doğru yürüyerek indik ve Lessens istasyonundan metroyla (L3) merkeze, Katalonya Meydanına geldik.

barcelona31

barcelona33        barcelona30

barcelona32      barcelona29
Passeic de Gracia caddesini takip ederek La Pedrara (Casa Mila), Casa Battlo gibi Gaudi’nin mimarlık eserlerini izlemeye devam ettik.
Hava kararmaya başladığında acıktığımızı hissederek Üniversite meydanındaki daha önceden gözümüze kestirdiğimiz kafelerden birisine oturduk.

barcelona37

Herkes kafasına göre bir şeyler sipariş ederken, kızım da deniz ürünlü paella istedi.

barcelona35

Birer çatal tadına bakmamızın ardından biz de paellalarımızı sipariş ettik. Oldukça lezzetli ve doyurucuydu. Gece biterken elimizde dondurmalarımız, yürüyerek otelimize yorgun bir şekilde ulaştık.
3. Gün
Son günümüz, aslıda birlikte yaptığımız diğer gezilerimizdeki gibi serbest günümüzdü.

barcelona40

barcelona38

Kahvaltının ardından hep beraber önce Picasso Müzesini gezdik, sonra birbirimizden ayrıldık. Bizim amacımız yaklaşık 100 km. uzaklıktaki Girona şehrine gitmekti. Ancak tren saatleri uymadığından planımızı değiştirdik ve Joan Miro parkına gitmeye karar verdik.

barcelona42

Bu park İspanya Meydanına çok yakındı. Mont Juic sarayı da bu meydana bakıyordu. Yine bu meydanın kenarında bir de arena vardı.

barcelona44

Artık boğa güreşleri yapılmadığından bu arenayı birkaç sene önce AVM’ye çevirmişler.

barcelona46

barcelona48

Kafelerin ve restoranların olduğu teras katına çıkarak çevreyi izledik.
Sonra Barselona’nın plajlarının olduğu bölgeyi, Barcelonata’yı gezmeye karar verdik. İspanyol meydanından bindiğimiz otobüsle çevremizi seyrederek Barcelonata’ya gittik.

barcelona52   barcelona51

Mayıs ayı olmasına rağmen burada plaj sezonu açılmıştı. Futbol sezonu ise devam ediyordu.

barcelona57

barcelona55       barcelona54

Geniş ve uzun sahilde dolaştık, Barcelonata’nın ara sokaklarında gezindik.

barcelona58

barcelona60

Yorulunca da biraz soluklanmak için kendimizi marinaya attık (Port Vell).

barcelona62

barcelona63
Arenanın terasındaki kafe ve restoranlarda kalmıştı aklımız. Akşam yemek için yeniden arenaya gittik. Cuma akşamıydı ve oldukça hareketliydi. Terastaki restoranlardan birinde yine paella sipariş ettik, tapasların tadına baktık, bira ve şarap içtik. Arena di Barcelona, otelimize de yürüme mesafesinde olduğundan, gece yürüyerek döndük otelimize.

4.Gün (Roma)

barcelona66
Son gün hedefimiz hızlı bir Roma turuydu. Kahvaltıdan sonra bir gün öncesinden resepsiyondan ayarladığımız taksilerle 15 dakikada havalimanına ulaştık. İç hat uçuşu gibi bir uçuşla Roma Fiomiccino havalimanına indiğimizde saat 13:00 olmuştu ve saat 19:00’a kadar vaktimiz vardı. Bizdeki Havaş’a benzer bir otobüsle Roma merkezine gittik. Termini (Gar) bu otobüslerin son durağıydı ve tekrar buradan kalkacaktı.

Bir önceki Roma gezisini okumak için linke tıklayabilirsiniz : ROMA

barcelona76

barcelona68

barcelona71
Hızlı bir Roma turu yaptık. Piazza navona, Piazza campo di Fiori, Pantheon, Fontana di Trevi, Via Del Corso. Daha önce geldiğimizde makarna ve şarap keyfi yaptığımız restoranı aradık ama bulamadık.

barcelona74Biz de ona benzer başka bir restoranda, sokağa konulmuş masalarda pizza ve makarna ile karnımızı doyurduk, şarap içtik.

barcelona80Dondurmalarımızı da aldıktan sonra yine hızlı bir turla Piazza Venezia, Vittorio Emanuelle anıtı ve Forumun önünden geçip, uzaktan Collosium’u da selamlayarak Terminiye ulaştık. Otobüse binerken yeni yeni atıştırmaya başlayan yağmur bizi uğurlamaya gelmişti.
Havalimanına gidip uçağımıza bindikten sonra İstanbul’a doğru uçarken yeni gezilerin planlarını yapmaya başlamıştık bile.

barcelona75

Meraklısına notlar:

1- Paella : Bir çeşit pilav aslında. Biz deniz ürünlüsünü tercih ettik. Üniversite meydanındaki kafede ilk yediğimiz paella çok iyiydi. Ama paellayı ilk defa arenanın terasındaki restoranda yemiş olsaydım, bir daha yemek istemezdim. Hem suyunu tam çekmemişti, hem de lezzetsizdi. (Paeya diye söyleniyor).

2- Dil : Türkçe! İngilizce konuşmak ve anlaşmak için çabalamaya hiç gerek yok. Çünkü İngilizceyi ya hiç bilmiyorlar, ya da anlaşamayacak kadar az biliyorlar. Zaten siz hangi dilde konuşursanız konuşun, İspanyolca yanıt veriyorlar.  Biz millet olarak el kol hareketleri ve beden dili ile anlaşmaya çok yatkın olduğumuzdan Türkçe de konuşsak anlaşıyoruz.

3- NH Hotel Master : Merkeze yakın, odaları idare eder, kahvaltısı zengin.

barcelona11

4- Alitalia : Fena sayılmaz ama ikram anlayışları çok kıt. Gerçi yolculuk çok uzun sürmediğinden çok önemli değil ama ikram seçeneği hosteslerin ifadesiyle sadece “Salty” or “sweety” 20 gramlık kraker ve yanında kahve!

5- Barca : Marka. Futbolla çok ilgim olmadığından herhangi bir görüşüm yok.

6- Gaudi : Olmasaydı, Barselona’nın hiç bir anlamı olmazdı.

7- Mercato De La Boqueria : Neredeyse her geçişimizde uğrayıp meyve yedik. Bizde de benzeri bir yer var mı acaba?

8 – Tapas : Birbirine benzemeyen malzemeleri bir arada sunma becerisi!

Bu yazı Gezi Yazıları içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

9 Responses to Barselona

1. Geri bildirim: Barselona’dan İnsan Manzaraları | Gezi Yazıları

2. Leyla dedi ki:

Resimler ve yazın çok güzel olmuş, özellikle gece çekilen resimler çok hoş. Bu arada rehber eşliğinde mi gezmiştiniz?

3. Mustafa KAYAALP dedi ki:

Murat Bey, hiç aklımda yoktu ama ben de bir Barcelona gezisi düşünmekteyim artık. Görüşürüz.

4. That would be amazing, will attempt it out, useful site, may, without a doubt book mark, cheers.

5. gürkan sakin dedi ki:

Murat bey paylaştığınız bilgiler çok faydalı olacak barselona gezimizde…sizden bir konuda bilgi rica edeceğim ; bizde dönüş uçağını frankfurt aktarmalı aldık ve uzun bir süre var havaalanında beklememiz gereken ( 8-9 saat ) bu zamanımızı frankfurt merkeze inerek değerlendirmek istiyoruz.havaalanından çıkmak sıkıntı oluyormu ( vize bakımından ) …kimisi çıkamazsınız bu süreyi alanda beklemelisiniz diyor.bu konuda bilgi verebilirseniz çok mutlu olacağım.saygılar.

• ozermurat dedi ki:

Hiç problem olmaz Gürkan Bey. İkisi de AB şengen ülkesi. Ben daha önce yapmıştım. Frankfurt havalimanında check in bankolarının önünden direkt olarak metro istasyonuna iniliyor hiç dışarı çıkmadan. Bloguma gösterdiğiniz ilgiye teşekkürler, iyi tatiller…