Amasra

Amasra (Ocak 2011)

Geçen sene Ocak ayında hafta içinde güneşli bir günde uğradım Amasra’ya. Gözüm ve objektifim her zaman alıştığından farklı görüntülerle karşılaştı. Daha önce neler kaçırdığımı fark ettim. Havanın soğuk olmasını hiç sorun etmedim kendime.

Önce Bakacak tepesi’nde kısa bir mola verip, tepeden bir göz attım Amasra’ya ve “Çeşm-i Cihan bu ola!” dedim kendi kendime.

Sonra Amasra’nın kedilerine kalmış ıssız sokaklarında gezdim.

Evlerin arasından izlediğim manzaraların tadını çıkarttım hiç aceleye getirmeden.

Sadece martıların ve balıkçıların olduğu denizi izledim doyasıya.

Neredeyse tamamen boş olan çarşının sokaklarında avare avare dolaştım hediyelik eşya dükkanlarını. Balık lokantalarında sıra beklemeden ve “ondan kalmadı” cevabıyla karşılaşmadan balık yedim keyfimce.

Notlar:

1- Amasra her yıl bir öncekinden daha çok tatilci çekiyor kendisine. Yaz aylarında ve özellikle hafta sonlarında fazlasıyla kalabalık oluyor. Bu kalabalık bazı sıkıntıları da beraberinde getiriyor. Kalacak yer problem, restoranlarda oturacak yer problem. Üstelik hep aynı mevsimlerde, hep aynı havalarda gidiyoruz ve Amasra’nın asıl güzelliklerini gözden kaçırıyoruz.

2- Kalmak için seçenek çok fazla ancak yaz aylarında özellikle hafta sonu için önceden yer ayırtmak gerekli.

3- Amasra salatasını bilmeyen kalmadı neredeyse. Bu konuda ekleyeceğim her sözcük ya da cümlenin gereksiz olduğunu düşünüyorum. Ballı manda yoğurdu için de öyle…

4- Balık yemek için de alternatif çok. Canlı Balık ve Çeşm-i Cihan en bilinenleri. Aslında balık aynı, salata aynı, sunum aynı, ancak gidenler daha önceki deneyimlerine, yaşadıklarına ve ruh durumlarına göre hangisinin kendileri için en iyisi olduğuna karar veriyorlar.

Geçmiş bir zamanda, bir yaz akşamı üst katında limanı ve ışıklarını seyrederek yediğimiz balık ve rakının hafızamda bıraktığı hoş izlerden dolayı benim de tercihim Çeşm-i Cihan!

Bu yazı Gezi Yazıları içinde yayınlandı ve , , , , , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

10 Responses to Amasra

  1. Hakan Bilgen dedi ki:

    Amasra’yı senin objektifinden izlemek çok keyifli oldu.Yıllardır gitmedim ama gördüğüm kadarıyla çok dejeneresyon yok gibi.Bu kış bir hafta sonu gitmeyi şimdiden planladım hatta belki isz de Ankaradan gelseniz ve orada buluşsak..

  2. İbrahim Ayvazoğlu dedi ki:

    Elinize dilinize gözünüze sağlık…

  3. Anonim dedi ki:

    Hem de pek güzel olur …

  4. Anonim dedi ki:

    çok güzel olmuş, fotoğraflarda insan olursa biraz daha sıcak oluyor

  5. Gonca Çalışkan dedi ki:

    Demek “Çeşm-i Cihan bu ola” sözü size aitmiş:) Ayrıca “Ocakta Amasraya gitmek” talebinde bulunuyorum. Nereye kadar Filyos…

  6. Anonim dedi ki:

    yine çok beğendim, biz de ailece amasra hayranlarındanız, resimlerin ve yorumların harika.

  7. Haşim TAVUS dedi ki:

    Sonbaharda Amasra ya gittim 1 gün kaldım.Ertesi günü Çakraz a geçtim manzaraya ve denizin güzelliğine doyamadım. Resimleriniz harika.

Bir Cevap Yazın

